Kandó Kálmán tér felújítása, akadálymentesítés |
![]() |
![]() |
![]() |
A konzorcium a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. és KER-KÖZÉP Kft. együttműködésében valósult meg, az ajánlatukban szereplő vállalkozói díj nettó 154.333.012 forint volt. Miskolc város és a Miskolc Holding Zrt. vezetése által lefolytatott sikeres tárgyalások eredményeként a Kandó tér felújítását a „Miskolc városi villamosvasút fejlesztése" nagyprojekt tartalékkerete biztosította. A beruházás kiemelt fontosságú volt, hiszen a Kandó tér csak a felújítás után lett képes a nagyobb értéket és nagyobb tengelyterhelést is képviselő villamosok folyamatos és biztonságos fogadására. Július első felében a felújítás elkezdődött, a Kandó téren ideiglenes vágányzár lépett érvénybe, az utasokat a Selyemrét és a Kandó tér között villamospótlók szállították a nyár végéig. A nyár végére elkészült külső hurkon megindult a forgalom; majd mindkét vágányon, az új váltókkal október végére állt vissza az eredeti utasforgalom. A Tiszai pályaudvaron a villamos végállomás felújítása befejeződött, így október 31-én üzemkezdettől ismét a teljes pályaszakaszon közlekedtek a szerelvények. A villamos nagyprojekt keretében a Kandó téri hurok átépítésével a teljes pálya megújult egyenszilárdságúvá vált, és ettől kezdve az akadálymentesítés követelményének is megfelelő. |