A harmadik építési ütem műszaki átadásával teljes hosszában elkészült a pályarekonstrukció és a villamosvasúti pálya meghosszabbításra került Diósgyőr városközponttól Felső-Majláth-ig. A villamosvasúti létesítmény a teljes vonali szakaszon megújult, új villamos peronok és fedett várók kerültek kihelyezésre. A peronok az esélyegyenlőségi törvény előírásainak megfelelően kerültek kialakításra, figyelembe véve az új alacsonypadlós járművek által igényelt elvárásokat is. A pálya felújításával és az alkalmazott forgalomtechnikai eszközök segítségével, a zöldhullám biztosításával az elvárásoknak megfelelően csökkent a villamosok eljutási ideje.

Villamos pályaépítés:
I. Ütem:
Tüzér utca – Thököly utca közötti szakasz Vonalhossz: 4,4 km Átadás, használatbavételi engedély: 2011.09.06.
II. Ütem:
Szinva híd – Tüzér utca és Thököly utca – Diósgyőri városközpont + Vasgyár szakasz Vonalhossz: 5,2 km Átadás, használatbavételi engedély: 2012.09.04.
III. Ütem:
Diósgyőri városközpont – Felső-Majláth közötti szakasz Vonalhossz.: 1,4 km Átadás, használatbavételi engedély: 2012.11.12.
Megújításra került a teljes villamosvasúti infrastruktúra rendszer 28 csoport vonali kitérő beépítésével,új felsővezeték-rendszer létrehozásával és közel 700 db felsővezeték tartóoszlop beépítésével.A teljes vontatási energiát ellátó rendszer korszerűsítésre került, amely magában foglalja a 3 db új áramátalakító állomás megépítését, és 2 db meglévő áramátalakító felújítását. A korszerű szerkesztési elvek alapján az új áramátalakító új irányító-központja a forgalmi diszpécserrel azonos helyre épült, működtetése teljesen automatizált módon történik.
Felső-Majláth, új végállomás született
A villamospálya fejlesztése révén a Hegyalja – Csóka – Árpád utca lakói részére elérhetővé vált a villamosközlekedés, így az itt élő emberek számára a város kelet-nyugati tengelyén a közlekedés átszállás nélkül biztosíthatóvá vált.
Az új végállomás megépítésével lehetőség nyílt egy intermodális csomópont kialakítására, ezáltal egy helyre került az autóbusz-és villamos végállomás, valamint innen a LÁÉV erdei kisvasútra is közvetlenül és gyorsan át lehet szállni. A város fejlesztési stratégiája szerint a végállomásokon kerékpártárolók is épültek, ezzel is erősítve az intermodalitást.
A meghosszabbított villamosvonal lehetőséget biztosít a zöld turizmusra, hiszen egy átszállás nélküli, környezetkímélő utazással kerülhet bárki a belvárosból a zöld övezetbe.
Belvárosi burkolat megújítása
A Széchenyi utca burkolat megújítása mintegy 17 000 m2 felületen készült el a Városház tér és Ady Endre utca közötti szakaszon. A belváros szebb, zöldebb, polgáribb megjelenését az új burkoló anyagok minősége mellett a mintegy 100 db faegyed, és Miskolc város címerével ellátott akna fedőlapok biztosítják. Az átépített vilamospálya és a rajta közlekedő villamos járművek ma már Miskolc város turisztikai színvonalát is emelik.

|