Pályaépítés, vonalhosszabbítás és kapcsolódó infrastruktúra PDF Nyomtatás E-mail

A harmadik építési ütem műszaki átadásával teljes hosszában elkészült a pályarekonstrukció és a villamosvasúti pálya meghosszabbításra került Diósgyőr városközponttól Felső-Majláth-ig. A villamosvasúti létesítmény a teljes vonali szakaszon megújult, új villamos peronok és fedett várók kerültek kihelyezésre. A peronok az esélyegyenlőségi törvény előírásainak megfelelően kerültek kialakításra, figyelembe véve az új alacsonypadlós járművek által igényelt elvárásokat is. A pálya felújításával és az alkalmazott forgalomtechnikai eszközök segítségével, a zöldhullám biztosításával az elvárásoknak megfelelően csökkent a villamosok eljutási ideje.

20151119-Kep03

20151119-Kep04Villamos pályaépítés:

I. Ütem:

Tüzér utca – Thököly utca közötti szakasz
Vonalhossz: 4,4 km
Átadás, használatbavételi engedély: 2011.09.06.

II. Ütem:

Szinva híd – Tüzér utca és Thököly utca – Diósgyőri városközpont + Vasgyár szakasz
Vonalhossz: 5,2 km
Átadás, használatbavételi engedély: 2012.09.04.

III. Ütem:

Diósgyőri városközpont – Felső-Majláth közötti szakasz
Vonalhossz.: 1,4 km
Átadás, használatbavételi engedély: 2012.11.12.

Megújításra került a teljes villamosvasúti infrastruktúra rendszer 28 csoport vonali kitérő beépítésével,új felsővezeték-rendszer létrehozásával és közel 700 db felsővezeték tartóoszlop beépítésével.A teljes vontatási energiát ellátó rendszer korszerűsítésre került, amely magában foglalja a 3 db új áramátalakító állomás megépítését, és 2 db meglévő áramátalakító felújítását. A korszerű szerkesztési elvek alapján az új áramátalakító új irányító-központja a forgalmi diszpécserrel azonos helyre épült, működtetése teljesen automatizált módon történik.

Felső-Majláth, új végállomás született

A villamospálya fejlesztése révén a Hegyalja – Csóka – Árpád utca lakói részére elérhetővé vált a villamosközlekedés, így az itt élő emberek számára a város kelet-nyugati tengelyén a közlekedés átszállás nélkül biztosíthatóvá vált.

Az új végállomás megépítésével lehetőség nyílt egy intermodális csomópont kialakítására, ezáltal egy helyre került az autóbusz-és villamos végállomás, valamint innen a LÁÉV erdei kisvasútra is közvetlenül és gyorsan át lehet szállni. A város fejlesztési stratégiája szerint a végállomásokon kerékpártárolók is épültek, ezzel is erősítve az intermodalitást. 

A meghosszabbított villamosvonal lehetőséget biztosít a zöld turizmusra, hiszen egy átszállás nélküli, környezetkímélő utazással kerülhet bárki a belvárosból a zöld övezetbe.

Belvárosi burkolat megújítása

A Széchenyi utca burkolat megújítása mintegy 17 000 m2 felületen készült el a Városház tér és Ady Endre utca közötti szakaszon. A belváros szebb, zöldebb, polgáribb megjelenését az új burkoló anyagok minősége mellett a mintegy 100 db faegyed, és Miskolc város címerével ellátott akna fedőlapok biztosítják. Az átépített vilamospálya és a rajta közlekedő villamos járművek ma már Miskolc város turisztikai színvonalát is emelik.

20151119-Kep05


 
Share
Új Szechenyi tervEuMagyarország megújul