Villamos járműjavító csarnok és a villamosjárművek karbantartásához szükséges berendezések PDF Nyomtatás E-mail

20151119-Kep06A városi villamosvasút fejlesztéséhez szorosan kapcsolódva villamos-járműjavítási bázisunkat európai színvonalra emeltük az új javítócsarnok és létesítményeinek kialakításával. Az MVK Zrt. 2013. május 27-én vette át a felújított csarnokot és fedett színt. A villamos járműjavító csarnok mind külső, mind belső tekintetben teljes felújításra került. 4500 vágányméter hosszban, 33 db új kitérő beépítésével valósult meg a központi telepi vágányhálózat megújítása.
Átépítésre kerültek az aknás vágányok, két vágány pedig a Skoda járművek karbantartásához szükséges felsőszerelő pódiumot kapott.
A csarnok mindkét oldalán új kapuk, illetve belül új fűtő és szellőző rendszer biztosítja a járművek korszerű kiszolgálásának folyamatát. A csarnok nyugati oldalán fedett szín került kiépítésre, mintegy 850 m2 trapézlemez fedés alkalmazásával, mely a járművek tárolásának biztosítására hivatott. A Skoda járművek üzemeltetéséhez és karbantartásához korszerű berendezések kiépítésére, telepítésére került sor, ilyenek pl.: a padló alatti kerékpáreszterga, az automatikus és mobil homokfeltöltő berendezés, valamint a járműmosó.

Villamosjármű-mosó

A Központi telephely villamos javítócsarnokának átépítésével párhuzamosan megtörtént a villamos jármű mosó belső építészetének, elektromos hálózatának, világításának, vízhálózatának és teljes járműmosó technológiájának cseréjére.
Az új járműmosó berendezés alkalmas a Skoda villamosok teljeskörű külső mosási folyamatának végrehajtására. Úgymint homlok, oldalfelület, és hátfal, mosására. Ezenkívül az épület belső tere lehetőséget ad a gépi külső mosás után a jármű belső utasterének takarítására is.
Mindezen komplex szolgáltatás csak abban az esetben teljesíthető, ha a Skoda villamos folyamatos áramvételezéssel tud a mosó SCAN-DOOR kapuja alatt behaladni. A nem régen befejeződött projekt ezt a kapu alatti vontatási áramvételezési szolgáltatását teremtettette meg a mosóban a jármű folyamatos behaladásának biztosítása érdekében.
E műszaki megoldás érdekessége, hogy ezt a berendezést a DUNAGÉP és a GÉP és Daru közös fejlesztésének eredményeként jött létre és jelenleg hazánkban két helyen a DKV  Zrt és az MVK Zrt-nél használják.

 
Share
Új Szechenyi tervEuMagyarország megújul