Zöld nyíl: azaz az utolsó simítások PDF Nyomtatás E-mail
2015. január 13. kedd, 00:00

A boon.hu-n  2015. 01.13-án megjelent cikk:

A tervek szerint hamarosan már csak új villamosok futnak a miskolci síneken.

Miskolc. Megérkezett az utolsó, azaz a 31. Skoda villamos is Miskolcra, számolt be róla lapunk december végén: ezzel teljessé vált Miskolc új villamosflottája. Ezzel a lépéssel egy hosszú folyamat végére kerülhet pont, befejeződhet az éveken át tartó Zöld Nyíl projekt, amely magába foglalta a miskolci villamospálya teljes rekonstrukcióját, a vonal meghosszabbítását Felső-Majláth felé és a 31 új villamos beszerzését. Hivatalosan is ideírjuk: a Közlekedési Operatív Program keretében megvalósuló „Miskolc városi villamosvasút fejlesztése” című projekt összköltsége 37.658.167.000 forint volt, amely 33.707.373.000 forint összegű támogatással valósult meg az Európai Unió és az Európai Kohéziós Alap társfinanszírozásával.

Fokozatosan

A két ünnep között az adventi villamos kivételével már csak új villamosok futottak a síneken. Arra azért egy kicsit várni kell, hogy teljesen fel tudják váltani az új járművek a régieket, hiszen a most érkezett újaknak is le kell futnia az előírt tesztköröket. Pásztor Imrétől, a miskolci közlekedési vállalatot is magába foglaló Miskolc Holding Zrt. kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, ez a hónap végéig megtörténhet, januárban fokozatosan forgalomba áll az összes új szerzemény, s a tervek szerint az év első negyedévében a régi villamosokat teljesen leválthatják majd az újak.

2010 májusától

„A bécsi villamosokat vonja ki a cég először a forgalomból, értékesítik őket”, hangsúlyozta a kommunikációs vezető. Hozzáfűzte, egyetlen egyet tart meg belőlük a vállalat, a 300-as pályaszámút, azt is nosztalgikus célzattal: a nosztalgia járműpark számára őrzik meg, már fel is újították. A villamos (pótkocsi és motorkocsi együtt) különleges alkalmakkor közlekedik majd. A Tátrákból 6 darab tartalékjárművet tartanak meg, a többit szintén értékesíteni szeretné a cég.

Pásztor Imrétől azt is kérdeztük, hogy mikor tudja lezárni a város a hosszúra nyúlt projektet. (Az első kapavágás több év előkészület után 2010 május elején történt.) Megtudtuk, a projekt támogatási szerződését 2011. szeptember 9-én módosították, amelyben annak lezárási határideje 2015. június 30-ra változott. Ehhez még hozzászámolnak három hónapot a teljes pénzügyi zárásra.

ÉM-HM

20150429-Kep01

Forrás: boon.hu

 
Share
Új Szechenyi tervEuMagyarország megújul