Zöld Nyíl: második ütem elrajtolt PDF Nyomtatás E-mail
2011. március 11. péntek, 00:00

LogPortál Team által írt cikk2011 március 09.-én.

Nemrégiben rajtolt a miskolci Zöld Nyíl villamosprojekt pályafelújítási részének második szakasza. A munkások a Thököly utca–Újgyőri főtér szakaszon estek neki a síneknek. A villamosok pótlását járatok garmadája végzi. Március elején Miskolcon ismét beindultak a munkagépek. A második ütemben a Tiszai pályaudvartól a Thököly utcáig villamos, míg onnan Diósgyőrig illetve a Vasgyárig villamospótló autóbusz közlekedik.

20150513-Kep01

A Thököly utca után járunk. Itt már villamospótlók közlekednek

A munkát múlt kedden vették fel a Thököly utcától egészen az Újgyőri főtérig. Még aznap délután látható jelei lettek a munkának, lázas tevékenységbe kezdett a kivitelező.

20150513-Kep02

Lézerpont megállóhely. A sín részben felszedve

Felszedték a síneket, amit a beton aljzat eltávolítása követett. A belváros irányából lezárták az útszakaszt, így a villamospótlók és a gépjárműforgalom a Kiss Ernő utcán keresztül, a déli tehermentesítőn haladnak. Diósgyőr irányából a villamossín mellett elvileg csak a pótlóbuszok és a célforgalom hajthatna be a Győri kapu névvel illetett útszakaszra, ehhez képest átmenő forgalom is folyik arra.

20150513-Kep03

Dolgoznak a munkások. Háttérben a 2VP jelzésű villamospótló halad

A villamospótlók családja háromtagú. Az 1VP jelzésű a Thököly utca és Diósgyőr között az Újgyőri főtéren át közlekedik. Ugyanezen végállomások között, de a Vasgyárba mindkét irányban betérve buszozhatunk a 2VP-vel. A másutt ritkán kiosztott 0-s is szerepet kapott itt: a 0VP jelzéssel csúcsidei körjárat közlekedik az ideiglenes villamos végállomás és az Újgyőri főtér között. Az 1VP-n és a 2VP-n Ikarus 280-assal és 435-össel; török gyártású MAN SG263-akkal találkozhatunk. A 0VP-t Ikarus 260-ak és MAN SL 223-ak szolgálják ki. A villamospótlásba az egyébként arra közlekedő 1 és 1A autóbuszok is besegítenek, de azokra csak a menetjegy és a kombinált bérlet érvényes, a villamosbérletet nem fogadja el az MVK, arra hivatkozva, hogy százmilliós veszteséget okozna ez a lépés.

20150513-Kep04

Az utastájékoztatásra panasz nem lehet. Hangos utastájékoztatás is van az Újgyőri főtéren

20150513-Kep05

0VP jelzésű villamospótló körjárat várja indulását az Újgyőri főtéren. A buszok csak munkanapokon, csúcsidőben (reggel 5-7 között és 12-től 17 óráig) közlekednek

Előreláthatólag a következő tanév kezdetéig nem láthatjuk a Bécsből használtan vásárolt villamosokat forgalomban. Egyrészt a rövid vonal kocsiigénye is kisebb, másrészt az egyvágányos ideiglenes végállomáson sem tudnak megfordulni az egyoldali ajtós villamosok. Jelenleg mind a 18 SGP E1 motorkocsi, és a 6 Lohner c3-as pótkocsi kocsiszínben pihen. A pályafelújítás után sem válnak feleslegessé, hiszen az új villamosok érkezési időpontja még bizonytalan.

20150513-Kep06

A Thököly utcánál megállnak az 1-es és 1A-s jelölésű autóbuszok is. Képünkön a műszaki tárolóhelynél előzi márkatársát a betétjáratra kiadott MAN

20150513-Kep07

Thököly utca. A villamos a belváros felől érkezett, majd ugyanoda indul vissza. A pótló busz Diósgyőr illetve Vasgyár irányába viszi utasait. A merőleges utcában található az ellenirányú busz leszállóhelye

20150513-Kep08

Pihennek a telephelyen az SGP E1-ek. A két kocsi között „kukucskál” a(z) 151-es pályaszámú Bengáli típusú csuklós villamos, amelyet 2004-ben vontak ki a forgalomból

Kép és szöveg: Elek Ádám

Forrás: http://hirek.logportal.hu/zold-nyil-masodik-utem-elrajtolt

 
Share
Új Szechenyi tervEuMagyarország megújul